emmssson

Alla inlägg under februari 2010

Av emma löved - 28 februari 2010 10:39

Cha Cha nu drar jag till en morgons gudtjänst med Konfan, inte jätte kul men man gör de man måste! Ses senare(L)


  

 

  

Jeans: H&M

Armband: H&M

Tröja: H&M                                 haha blev lite H&M style idag känner jag!

Linne: Gina.



XoxoE

Av emma löved - 28 februari 2010 00:46

Ja ni nu måste jag nog sova så lägger upp lite bilder imorgon ist. För jag såg nyss att det var konfa imorgon kl 11-.- Thats life you now. Men jaja de goda nyheterna är nog att jag slipper följa med familjen till branäs, jag får sova hos bv ist!!(Y)

Så mysigt vi kommer ha (a)

Haha, här får ni en skön bild från Norge förra sommaren, ja jag bjuder på den ni (;


xoxoE

Av emma löved - 27 februari 2010 16:45

Hej, snart ska jag dra till L, blir nog att köpa lite godis o kolla på film. Med andra ord myyyys! Jag lägger upp lite bilder sen(;

  

  

Halsduk: Gina 149kr

Svart stickad: Monki 75kr

Vitt Linne: Gina 99kr

Jeans: H&M 198kr


xoxoE

Av emma löved - 27 februari 2010 14:22

Nu är det dags igen, det smakar skönhet mmmm.....

För er men Runt ansikte:

Du har en ganska kort och bred ansiktsform. Kinderna och hakan är mjukt rundade. Markera kinderna med rouge som du lägger på käkens sidor och tonar ut mot kinderna. ögonskuggan målar du på ögonlocket och tonar ut färgen mot tinningen, vilket ger intrycket av att ögonen sitter bredare, och det balanserar din runda ansikts form. När det gäller frisyrer bör du undvika en page som slutar precis vid kinderna, det breddar nämligen ut ditt ansikte. Sattsa heldre på en kort frisyr med volym uppe på huvudet, en stram hästsvans eller lite längre frilla.


För er med avlångt ansikte:

En smal ansiktsform med höga kind ben och en tydlig käklinje är typiska tecken på att du har ett avlångt ansikte. Applicera rougen mitt på kinden för att ge ett rundare intryck. Ögonbrynen ska du alltid plocka efter dess naturlig form, men försök att inte plocka dem i en rund form utan hellre mot tinningen. Undvik att ha håret hängandes rakt ner längs sidorna av ansiktet satsa hellre på en uppklippt busig frisyr med mycket volym.


För er med Hjärtformat ansikte:

Ett hjärtformat ansikte kännetäcknas av en bred panna och en haka som smalnar av i en spets. För att framhäva din fina ansiksform applicerar du rougen på den punkt där du får din ingröpning när du suger in kinderna. Lägg en ljus highligter på själva kind benen. Ögonen markerar du mend en mörk ögonskugga. Lägg ett ljust läpp glans på läpparna.


För er med Kantigt ansikte:

Du som har en bred panna och ett kraftigt käkparti har ett kantigt ansikte. För att balansera en kantig ansikts form är det fint att lägga fokusen i mitten. Detta gör du genom att lägga ett ljusare puder, gärna med skimmer i sig, i T-sonen. Det vill säga från pannan över näsan ner mot hakan. Rouget applicerar du mitt på kinden i cirklande rörelser för ett mjukare intryck. Undvik att ha håret klippt precis vid käkbenet du passar bättre i en längre frisyr!


xoxoE

Av emma löved - 27 februari 2010 13:08

Hej, jag sitter med S nu, vi har precis vaknat och jag tänkte lägga in lite bilder från igår till er nu. Och ett och ett annat skönhets tipps (;

          

Jag tar skönets tippsen senare idag, hare bra alla!


xoxoE

Av emma löved - 26 februari 2010 17:25

Nu sitter jag här med S, vi sitter och fryser halft ihjäl. Snart ska vi ta ett litet bad, och ha det mysigt...

Nu är det i alla fall gött med lov, så himla härligt att slippa skolan, faila typ på provet för min kanin avled idag, veterinären avlivade henne.

R.I.P(L)


xoxoE

Av emma löved - 24 februari 2010 22:12

Jag är faktiskt lite besviken på att ni inte komenterar så mycket längre, nej nu får ni skärpa er tycker jag!!

Nu ska jag nog gå och lägga mig snart, innan det tänkte jag skriva lite till J.B(L)


Julia B

vi tänker på dig och hoppas att allt går bra,

som det självklart kommer att göra.

och när du kommer hem då måste jag träffa dig fooooort!

Saknar dig och tänker på dig varje sekund,

varje minut,

varje timme,

och varje dag.

Du är älskad glöm aldrig det (L)

  


xoxoE

Av emma löved - 24 februari 2010 19:03

Hm.....funderar på att göra en ny header/banner, vore  nog inte så tokigt...

Japp jag gör nog en vi ses när den är färdig...här har ni en välldigt rolig bild att njuta av, men den är inte rolig förens man förstår den (;

  

xoxoE

Presentation

Jag heter Emma och är en ganska pigg och glad tjej (oftast)
Jag älskar verkligen mode och just nu håller jag på med min nya kolektion, Every day in the week.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards